Skip to content

EFT Bruce Lipton o fizyce kwantowej, umyśle, genach i samouzdrawianiu

11/10/2013

Wersja tekstowa:

0:06
Przełomowe odkrycie, które łączy chińską starożytną akupresurę i nowoczesną psychologię,
0:10
dając zaskakujące rezultaty we wszystkich obszarach życia.
0:15
ULGA W BÓLU
0:18
USUWANIE NEGATYWNYCH EMOCJI
0:22
PRZEZWYCIĘŻANIE OGRANICZAJĄCYCH PRZEKONAŃ
0:26
I DUŻO WIĘCEJ: zwalczanie nawyku przekładania wszystkiego na ostatnią chwilę, powstrzymywanie samoograniczania się,
0:29
zarabianie większej ilości pieniędzy, poprawa relacji międzyludzkich, przyciąganie obfitości.
0:33
21 lutego rozpoczyna się seria darmowych nagrań, które na zawsze zmienią Twoje życie
0:41
Uczymy jak możesz stosować metodę opukiwania, by natychmiast poprawić jakość swojego życia
0:48
W ramach wstępu do tego wydarzenia, trzej światowej sławy eksperci spotykają się,
0:50
by podzielić się swoimi sekretami na temat EFT i metody opukiwania
0:53
Dzisiaj Bruce Lipton mówi o fizyce kwantowej i o tym, jak ta potężna nauka tłumaczy,
0:57
dlaczego życie wielu ludzi nie odzwierciedla tego, czego chcieliby oni naprawdę.
1:02
Miałem wielkie szczęście robić doktorat na Uniwersytecie w Virginii,
1:09
pod okiem genialnego naukowca, Irwina Koningsberga,
1:14
będącego jedym z pierwszych ludzi, którzy sklonowali komórki macierzyste.
1:17
A zatem zajmowałem się komórkami macierzystymi w 1967 roku, czyli 40 lat temu.
1:25
Ludzie myślą, że komórki macierzyste to całkowita nowość, ale nie –
1:27
badania nad nimi prowadzi się od długiego czasu, tyle że zajmuje się tym bardzo niewiele ludzi.
1:35
Cudowną częścią moich badań nad komórkami macierzystymi było to,
1:39
że kiedy zacząłem pracę i klonowałem identyczne genetycznie komórki,
1:43
zacząłem sobie uświadamiać, że kiedy wezmę te identyczne komórki i położę je na osobnych szalkach Petriego
1:48
i zmienię środowisko na tych szalkach,
1:52
to na jednej będą umiały utworzyć mięsień, na drugiej kość, a na trzeciej tłuszcz, tylko przez zmianę warunków.
1:58
Zatrzymałem się na chwilę i pomyślałem – one wszystkie są genetycznie identyczne.
2:02
Co zatem decyduje, dlaczego stają się mięśniem albo kością albo tłuszczem?
2:08
Odpowiedź była oczywista – informacja ze środowiska.
2:12
To skierowało mnie na inną drogę niż ta, którą podążali wszyscy moi koledzy,
2:18
którzy koncentrowali się na genomie i tworzyli ogólny projekt,
2:24
podczas gdy ja robiłem to. Podążałem wtedy mniej uczęszczaną drogą.
2:29
Obserwowałem, jak środowisko oddziałuje na komórki, podczas gdy inni badali wpływ genów na komórki.
2:37
Kiedy moje badania zostały opublikowane w prestiżowych magazynach, wyniki były oczywiste –
2:46
kształt komórek determinowany był przez środowisko, w którym znajdowały się one.
2:52
Kiedy to opublikowałem, byłem bardzo podekscytowany, ale zaraz potem okazało się, że jestem jedynym w swoim otoczeniu,
3:01
bo naruszyłem zasadniczy dogmat.
3:07
Zasadniczy dogmat jest filarem współczesnej biomedycyny.
3:12
To koncept utworzony przez Francisa Cricka, który wraz z Jamesem Watsonem odkryli helisę dwuniciową DNA.
3:21
Dobrze znacie ten zasadniczy dogmat. Mówi on, że przepływ informacji następuje od DNA, przez RNA, do białek.
3:31
Tak jest ustalone we wszystkich tekstach, jest opisane we wszystkich książkach – informacja przepływa od DNA w dół.
3:37
Z racji tego, że ciało składa się z białek, a białka kodowane są przez DNA,
3:44
wierzymy w dogmat, zgodnie z którym nasz los i nasze życie zdeterminowane są przez geny, które otrzymujemy.
3:54
Stajesz się w ten sposób ofiarą swojego dziedziczenia, gdyż uświadamiasz sobie, że nie wybrałeś swoich genów
4:01
i nie możesz ich zmienić. Geny kontrolują twoje życie, jesteś ich ofiarą.
4:08
To jest wiedza, którą przekazuje nauka konwencjonalna.
4:13
Kłopot w tym, że to całkowita nieprawda.
4:17
Czy możesz wyjaśnić różnicę między fizyką Newtona a fizyką kwantową i jak postrzegają one świat?
4:23
Kiedy zrozumiesz pojęcia ”fizyka kwantowa” czy „mechanika kwantowa” albo „fizyka Newtonowska” czy „mechanika Newtonowska”,
4:29
zauważysz, że „fizyka” i „mechanika” są synonimami.
4:33
„Fizyka” oznacza tak naprawdę mechanizmy, na podstawie których działa wszechświat.
4:36
Nowa fizyka – fizyka kwantowa – to coś, o czym ani ja, ani moi koledzy nie uczyliśmy się w szkole medycznej.
4:43
Uczono nas wszystkich fizyki Newtonowskiej.
4:45
Różnica między nimi jest zasadnicza.
4:48
Fizyka Newtonowska głosi, że świat, w którym żyjemy, to maszyna złożona z mechanicznych części.
4:54
– jeśli chcesz zobaczyć, jak ona funkcjonuje, weź taką część, zbadaj ją, weź inną część, wykonaj inne badanie.
5:01
To jest podstawą medycyny. Patrzymy na ludzkie ciało jak na maszynę złożoną z fizycznych części,
5:05
jeżeli jakaś nie działa prawidłowo, należy zmienić ją za pomocą leków.
5:09
W taki sposób działa medycyna konwencjonalna.
5:12
Kiedy zacząłem czytać o fizyce kwantowej, zorientowałem się, że wszechświat nie jest oparty na takich mechanizmach.
5:20
Oparty jest bowiem na niewidzialnej energii zwanej polem.
5:24
Powiedzmy, że będę trzymał magnes – możesz go zobaczyć, ale nie możesz zobaczyć niewidzialnego pola magnetycznego,
5:32
Oznacza to, że jesteśmy fizycznymi elementami w świecie, posiadamy fizyczne ciała, ale wokół nas są pola,
5:41
elektromagnetyczne pola, pola magnetyczne – różne rodzaje pól, jak na przykład telefoniczne, telewizyjne, radiowe.
5:51
Tym, co odróżnia fizykę Newtonowską od kwantowej jest fakt, że fizyka Newtonowska koncentruje się na cząsteczkach,
5:59
a fizyka kwantowa mówi, że jeśli chcesz zrozumieć, dlaczego cząsteczki przybrały dany kształt,
6:03
musisz zrozumieć pole.
6:05
To pole kontroluje biologię. To niewidzialne siły.
6:10
Jest świetny cytat z Alberta Einsteina, bardzo prosty –
6:15
„Pole jest jedyną agencją zarządzającą cząsteczką”.
6:20
Innymi słowy, w świecie rzeczy niewidzialnych, pól i cząsteczek,
6:26
to pole nadaje kształt materii.
6:30
To jest podstawa fizyki kwantowej.
6:34
To staje się istotne, gdy pytamy, dlaczego niektóre z cząsteczek w naszym ciele mogą być zdrowe, gdy inne są chore.
6:42
Aby to pojąć, nie można patrzeć na ciało, tylko trzeba zrozumieć niewidzialne siły pola.
6:47
To zabawne, bo kiedy byłeś młodszy, na pewno bawiłeś się kiedyś opiłkami żelaza, rozsypując je wokół magnesu
6:57
i widziałeś, jak nagle wszystkie opiłki utworzyły wzór pola magnetycznego.
7:00
Fizyk kwantowy spojrzałby na ten wzór i zapytałby, jak te wszystkie opiłki żelaza mogłyby utworzyć ów wzór,
7:09
jeżeli nie byłoby pola?
7:12
Innymi słowy, czy można wyjaśnić, dlaczego opiłki żelaza ukształtowały się w ten sposób bez rozpoznania pola magnetycznego?
7:16
Odpowiedź brzmi – absolutnie nie.
7:18
Jak to działa? Ciało i jego komórki są jak opiłki żelaza.
7:23
Medycyna próbuje zrozumieć naturę ciała, patrząc na opiłki żelaza.
7:27
A fizyka kwantowa mówi – jeżeli nie rozumiesz tego niewidzialnego pola, nie możesz zrozumieć, co dzieje się w ciele.
7:32
Możesz zapytać, czym jest to pole.
7:36
To coś, co nazywa się matrycą. To interesujące słowo. Max Planck, jeden z odkrywców fizyki kwantowej,
7:42
mówił o niewidzialnym polu, które nadaje kształt i dał mu nazwę „matrycy”.
7:48
Pojęcie to zostało użyte w filmie [„Matrix”] i ludzie mówili o tym, niektórzy nazywają to „boską matrycą”,
7:56
jak mój przyjaciel Gregg Braden, który napisał o tym książkę,
7:59
mając na myśli fakt, iż nie jest to jedynie pole energetyczne, ale także ekwiwalent tego, co wielu nazywa „Bogiem” lub „duchem”.
8:05
Niewidzialne siły, czy to omawiane w kontekście fizyki i nazywane polami, czy to w kontekście spirytualnym i nazywane duchem,
8:15
są tym samym we współczesnej nauce.
8:19
Nauka włącza duchowy koncept niewidzialnych sił do fizycznego świata, będącego pozostałością po fizyce Newtonowskiej.
8:29
Czy możesz wyjaśnić, jak z punktu widzenia fizyki Newtonowskiej nasza zdolność do uleczenia swoich ciał jest ograniczona?
8:35
Medycyna konwencjonalna jest całkowicie zamknięta w fizyce Newtonowskiej.
8:40
Nie poświęca w ogóle uwagi konceptowi uzdrawiania, co jest ciekawe, bo w czasie pozyskiwania medycznej edukacji,
8:48
studenci uczą się przez około 15 minut o czymś, co nazywa się efektem placebo.
8:53
Efekt placebo związany jest z faktem, że umysł potrafi odmienić stan zdrowia.
8:59
Innymi słowy, jeśli wierzysz, że dane lekarstwo jest cudownym lekarstwem, którego szukałeś i je zażyjesz,
9:05
twój umysł wierząc, że to cudowny lek, którego szukałeś, potrafi cię uzdrowić, nawet jeżeli ten lek jest tylko cukrową pastylką.
9:10
Określono, że 1/3 wszystkich uzdrowień w medycynie spowodowana jest efektem placebo.
9:18
To bardzo istotne.
9:20
Coś zatem pozostaje poza obszarem zainteresowania edukacji, ale nie badań.
9:26
Ale na studiach mówi się, że efekt placebo następuje wtedy, kiedy pozytywne myśli są w stanie nas uzdrowić.
9:33
W książkach ani w mediach masowych nie mówi się jednak o efekcie nocebo.
9:40
Efekt nocebo jest tym samym, co efekt placebo, ale związany jest z negatywnymi myślami.
9:46
O co tu chodzi? Myśli mają moc, bez względu na to czy są pozytywne, czy negatywne.
9:51
Kiedy myślimy pozytywnie, wywołujemy efekt placebo, dzięki któremu zostajemy uzdrowieni.
9:57
Ale to, o czym się nie mówi, to fakt, że negatywne myśli wywołują efekt nocebo,
10:05
będący tak silny, jak efekt placebo, tyle że w przeciwnym kierunku.
10:09
Negatywna myśl może nie tylko sprawić, że zachorujesz, ale może cię zabić
10:15
dokładnie w ten sam sposób, na bazie tego samego mechanizmu, który sprawia, że pozytywna myśl może cię uzdrowić.
10:22
To ważne, ponieważ według psychologów, że ponad 70% naszych myśli jest negatywna i zbędna.
10:33
To znaczy, że każdego dnia ponad 70% myśli odbiera ludziom ich zdrowie i pogarsza jakość ich życia,
10:43
ale nie zdają sobie z tego sprawy, bo to tylko nieznaczące myśli w ich głowach.
10:46
A zatem z naukowego punktu widzenia to odpowiednik efektu placebo, tyle że wstecz.
10:52
Ta wiedza powinna zostać wzięta pod uwagę przez medycynę, ale niestety nie jest.
10:58
Medycyna nie daje tak wolnej ręki do analiz i badań, jak nam się wydaje.
11:04
Jest kontolowana przez pieniądze i znajduje się pod wpływem koncernów farmaceutycznych.
11:10
To powstrzymuje nas przed szukaniem sposobów uzdrawiania, które nie wymagają leków.
11:16
Dzieje się tak z jednego prostego powodu – koncerny farmaceutyczne zarabiają na produkcji leków.
11:21
Jeżeli mówimy, jak wyleczyć się za pomocą własnego umysłu, ten produkt nie sprzedaje się najlepiej 😉
11:26
Zachodzi tu pewne oczywiste podobieństwo.
11:29
Żyjemy w świecie, gdzie oprócz paliw kopalnych, występuje wiele form dostarczania energii,
11:35
bardzo wydajnych, dużo bardziej efektywnych.
11:37
Gdzie one są?
11:39
A odpowiedź brzmi – nie jest w interesie koncernów paliwowych wspieranie korzystania ze źródeł wolnej energii.
11:49
To samo jest z medycyną – nie jest w interesie koncernów farmaceutycznych wspieranie uzdrawiania za pomocą wolnej energii.
11:57
Dlatego na ten temat się nie mówi, poza 15-minutową wzmianką o efekcie placebo.
12:04
Jest usunięte z systemu, a to ważna, najnowsza wiedza.
12:07
To wiedza, która ma sto lub więcej lat,
12:10
ale jest nowa, bo zaczynamy się w nią zagłębiać mimo tego, że koncerny farmaceutyczne tego nie chcą.
12:17
Czy pozytywne myślenie wystarczy, aby zmienić swoje życie?
12:23
Problem z konceptem dotyczącym siły pozytywnego myślenia polega na tym,
12:26
że ludziom się wydaje, że jeśli ich myśli będą pozytywne, to ich życie od razu się zmieni.
12:30
To dlatego pozytywne myślenie jest przez wielu krytykowane.
12:34
Powodem tego jest fakt, że pozytywne myślenie w żaden sposób nie gwarantuje, że dana myśl zamanifestuje się.
12:40
Jest jeden brakujący element i jeśli go nie zrozumiesz, twoje starania są bezowocne – nic się nie wydarzy.
12:48
A prawda jest taka – kiedy masz pozytywne myśli, używasz umysłu.
12:54
Nowa biologia dowiodła, że niewidzialne siły, o których tu mówimy, tworzą pole kształtujące biologię.
13:03
Co jest istotne – umysł wpływa na biologię, ale w umyśle są dwie części, zupełnie różne, ale pracują razem,
13:13
mylimy je ze sobą, łączymy je.
13:15
Reprezentują dwie jednostki pracujące na dwa różne sposoby.
13:19
Jest umysł świadomy i coś, co nazywamy umysłem podświadomym.
13:25
Jest bardzo ważna rzecz i ludzie muszą to wiedzieć.
13:29
Umysł świadomy jest umysłem twórczym.
13:33
Połączony jest z naszą tożsamością i duchowością.
13:37
To czyni nas unikalnymi – każdy z nas ma własny świadomy umysł.
13:41
Ale wyjątkowo istotny jest fakt, iż umysł podświadomy jest czymś w rodzaju magnetofonu.
13:48
Dokładnie tak działa – nagrywa doświadczenia i odtwarza je.
13:53
Spójrzmy zatem – jest umysł myślący i umysł magnetofonowy.
13:59
Są zasadniczo różne, więc skupmy się najpierw na dwóch podstawowych różnicach.
14:04
Magnetofon – umysł podświadomy – jako przetwarzacz informacji, ekwiwalent komputera,
14:11
jest milion razy bardziej potężny niż umysł świadomy.
14:19
Kiedy porównasz siłę świadomego i podświadomego umysłu, podświadomy jest milion razy silniejszy.
14:24
Różnica druga – na co dzień umysł podświadomy kieruje naszymi ciałami przez 95-99% czasu.
14:36
Nawet kiedy masz te wszystkie wspaniałe myśli, to nie świadomość odgrywa tu przedstawienie – to podświadomość.
14:43
I tu pojawia się kwestia tego, że podświadomy umysł ma w sobie programy.
14:48
Tak, ma, ale podświadomy umysł nie jest czymś złym ani dobrym, jest po prostu odtwarzaczem.
14:53
Jeśli mówisz – oto magnetofon, jest dobry albo zły. Magnetofon nie jest ani dobry, ani zły.
14:59
To programy mogą być dobre albo złe.
15:03
Obwinianie podświadomego umysłu jest zatem pierwszym błędem – to tylko odtwarzacz.
15:09
To programy, które mamy, są źródłem problemów, z którymi większość z nas się zmaga.
15:14
Te programy mogą ograniczać nasze zdolności i odbierać naszą moc, co w gruncie rzeczy robią.
15:20
Znaczenie pozytywnego myślenia jest następujące:
15:25
pozytywne myślenie to twórcze myśli pochodzące ze świadomego umysłu.
15:28
Siedzę tu i mam mnóstwo wspaniałych myśli, zamykam oczy i wizualizuje wszystkie wspaniałe rzeczy.
15:36
Ale zaraz się zatrzymuję i wracam do ich mechanicznego charakteru.
15:40
Te myśli pochodzą z małego procesora, zwanego świadomym umysłem
15:45
i rywalizują z programami w podświadomym umyśle.
15:49
Jeśli myślę o byciu zdrowym albo byciu w dobrym związku i te myśli są pozytywne,
15:58
a w tym samym czasie mam nabyte wcześniej programy,
16:01
na przykład „nie jesteś tak zdrowy, jak ci się wydaje” albo „nie jesteś wystarczająco dobry na takie związki”,
16:07
zestawiam moje pozytywne myśli z moimi programami i są one przeciwstawne.
16:13
Jeden z tych procesów jest niewielki, a drugi jest milion razy silniejszy.
16:18
Pytanie – kto wygra w tym pojedynku? Oczywiście, że umysł podświadomy.
16:23
Ale tu pojawia się kolejna część – jak mogę próbować utrzymywać pozytywne myśli, używając świadomego umysłu,
16:30
jeżeli działa on przez mniej niż 5% czasu w ciągu dnia?
16:34
Przez minimum 95% czasu funkcjonuję na podstawie innego systemu wierzeń.
16:40
Wystarczy policzyć.
16:42
Jak silne są pozytywne myśli?
16:45
Dopóki umysł podświadomy nie będzie mieć takich samych programów, jak umysł świadomy,
16:51
siła pozytywnego myślenia nie zadziała.
16:54
Nie zadziała, bo rywalizujesz z dużo silniejszym procesorem.
16:58
Na tym polega problem.
17:01
Dodajmy niewielki element do problemu i powstanie naprawdę duży problem, z którym ludzie stają dziś twarzą w twarz.
17:08
Umysł świadomy i podświadomy pracują razem jako tandem.
17:12
Oznacza to, że mój umysł świadomy, będąc tak niewielkim procesorem, odpowiada za każdy aspekt mojej biologii.
17:18
Mogę sprawiać, że moje serce bije, mogę przyspieszać i spowalniać jego uderzenia,
17:23
mogę zmienić temperaturę swojego ciała za pomocą świadomego umysłu.
17:26
Myśleliśmy kiedyś, że to nie jest powiązane z naszą wolą, że część mózgu odpowiada za funkcjonowanie świadomego umysłu.
17:33
To nieprawda. Teraz wiemy, że ludzie, którzy są bardzo świadomi, potrafią kontrolować każdą funkcję swojego ciała.
17:39
Tu pojawia się problem – świadomy umysł jest bardzo niewielkim procesorem,
17:44
umysł podświadomy jest milion razy potężniejszy.
17:47
Musisz kontrolować swój oddech, rytm serca, trawienie, układ odpornościowy, wydalanie –
17:55
twój świadomy umysł nie jest w stanie koncentrować się na tym wszystkim.
17:58
To podświadomy umysł musi zająć się wszystkimi detalami
18:02
i potrafi się nimi zająć.
18:06
Możemy być zupełnie nieświadomi – a większość ludzi takimi jest –
18:09
a nasze życie wygląda tak samo. Dlaczego?
18:11
Jeśli raz nauczysz się, jak się ubrać, wiesz, jak się ubrać,
18:14
kiedy raz nauczysz się prowadzić samochód, nie musisz być świadomy, jak prowadzi się samochód, bo masz już ten program.
18:18
Wszystko to, czego nauczymy podświadomy umysł, staje się automatycznym zachowaniem.
18:22
To uwalnia świadomość – nie musi się ona zajmować wszystkimi zadaniami.
18:28
Kiedy uwolnisz świadomość, masz czas na twórcze myślenie.
18:32
Ale pojawia się problem i tu jest haczyk.
18:36
Kiedy świadomość nie jest skoncentrowana na jakimś zadaniu,
18:42
o ile funkcjonuje w ciągu dnia, myśli o twoich wakacjach w przyszłym tygodniu.
18:45
Wybierasz się na wakacje i tworzysz plany w swoim świadomym umyśle.
18:50
Jeśli umysł świadomy myśli o wakacjach, kto zajmuje się codziennym życiem?
18:54
Odpowiedź brzmi – umysł podświadomy.
18:56
Ale tu jest haczyk.
18:59
Czy umysł świadomy obserwuje zachowanie, jak to odbywa się automatycznie w umyśle podświadomym?
19:05
Wracasz i zastanawiasz się, gdzie był twój umysł? Myślał o przyszłości.
19:09
Jeśli myślał o przyszłości, nie był uważny, prawda?
19:12
Umysł podświadomy potrafi zająć się wszystkim, kiedy umysł świadomy jest zajęty.
19:20
Jeżeli umysł świadomy jest zajęty, nie zwraca uwagi, a jeśli nie zwraca uwagi, nie widzi programów podświadomego umysłu.
19:28
Jest taka zabawna anegdota.
19:33
Znasz kogoś i znasz jego rodzica i nagle uświadamiasz sobie, że te osoby zachowują się tak samo.
19:39
Zatem entuzjastycznie wykrzykujesz „wiesz co, Mary, jesteś dokładnie taka, jak twoja mama!”.
19:44
Ale kiedy tylko to powiesz, Mary oddala się od Mary. Dlaczego?
19:48
Bo nie przyjmie tego jako przyjemnej wiadomości dla siebie.
19:51
Powie raczej „jak możesz tak mówić?”.
19:54
Dla niej samej w ogóle nie przypomina swojej mamy.
19:56
Dowcip polega na tym, że wszyscy widzą, że Mary jest taka, jak jej mama,
20:03
ale Mary tego nie widzi. Dlaczego nie?
20:05
Ponieważ kiedy działa na podstawie programów, które ma od swojej matki i które są w jej podświadomości,
20:11
używa ich, ponieważ nie jest uważna, więc kiedy ich używa, nie widzi ich, zatem jest zaskoczona,
20:17
kiedy ludzie mówią, że zachowuje się jak jej mama, nawet jeżeli tak w rzeczywistości jest.
20:22
Dlaczego ten dialog jest taki istotny?
20:32
Nie widzimy, kiedy działa podświadomość.
20:34
Podświadomość ma w sobie programy, które nabywamy od innych ludzi w procesie naszego rozwoju.
20:40
Ma to znaczenie, ponieważ jeżeli pracujemy na podstawie podświadomego umysłu, nie widzimy tego.
20:46
Nie widzimy także, że działamy na podstawie programów, które w żaden sposób mogą nie pomagać nam w byciu, kim chcemy
20:52
i w tym, czego chcemy.
20:52
Te programy są w świadomym umyśle.
20:55
Kiedy życie nie jest takie, jak chcesz, nie jesteś w związku, którego dotyczyło twoje pozytywne myślenie,
21:02
nie jesteś zdrowy tak, jak chciałeś i pozytywnie o tym myślałeś,
21:08
masz tendencję do obwiniania świata zewnętrznego, bo przecież twoją intencją były te wszystkie wspaniałe rzeczy.
21:15
Kiedy ich nie dostaję, to nie może być moja wina, bo przecież mam te wszystkie pozytywne intencje.
21:20
Ale nie widzimy tego, że kiedy mamy te pozytywne intencje i używamy do tego świadomego umysłu,
21:28
podświadomość odgrywa swoje przedstawienie.
21:30
Nie widzimy, że sabotujemy, niszczymy i ograniczamy nasze życie zachowaniami, które nam nie pomagają.
21:39
To ważne, ponieważ wszyscy kopiujemy postawę,
21:43
że na zewnątrz są jakieś siły, które kontrolują moje życie i jestem ofiarą tego świata i jako ofiara nie mogę z tym nic zrobić.
21:53
Jeżeli tylko to kupisz – jesteś ofiarą.
21:57
Tylko że to twój podświadomy program doprowadził do takiego życia, jakie masz.
22:03
Jeśli jesteś w stanie to zrozumieć i popracować nad tym, możesz zmienić swoje podświadome programy i swoje życie.
22:11
Tu pojawia się problem.
22:17
Jesteśmy przekonani o jeszcze jednej nieprawdziwej rzeczy.
22:19
Mianowicie, że ktoś jest w podświadomości, czyli jeżeli moja świadomość zdaje sobie sprawę,
22:24
że moja podświadomość wywołuje pewne zachowania, pozwala to mojej świadomości mówić do mnie.
22:28
Moja świadomość mówi „O Boże, Bruce, to było głupie, stać cię na więcej!”.
22:32
Masz więc taki wewnętrzny dialog, mówisz do siebie i jesteś bardzo zmartwiony, że twoje zachowanie zdaje się być poza kontrolą.
22:38
Do kogo mówisz?
22:40
Uwielbiam to. W rzeczywistości wydaje nam się, że mówienie do siebie może coś naprawić
22:46
A co miałoby naprawić? Programy w podświadomości.
22:49
I tu leży problem.
22:51
Podświadomość to odtwarzacz – nie ma nikogo w środku.
22:55
W tym przypadku mamy do czynienia z tą samą prawdą.
22:59
Weź odtwarzacz, włóż do środka kasetę, włącz „play”, program się odtwarza, a jeśli nie podoba ci się on, oto co musisz zrobić:
23:06
Idź porozmawiać z odtwarzaczem 😉
23:08
No idź i porozmawiaj. Zasugeruj mu, żeby zmienił program.
23:11
Powiedz mu nawet, co chciałbyś odtwarzać – zrób to.
23:13
Jak zrobisz to wszystko, zdasz sobie sprawę, że program wciąż jest ten sam i staniesz się bardziej zmartwiony z własnego powodu.
23:19
Dlaczego? Bo poprosiłeś, żeby program się zmienił, a to się nie wydarzyło, więc jesteś zły na siebie, krzyczysz na siebie.
23:25
Obwiniasz siebie, ponieważ nie umiesz kontrolować nagrania.
23:29
To też nie działa i w ostatnim kroku musisz przywołać Boga.
23:32
Próbowałeś zmienić swoje życie, ale to nie zadziałało, więc jedynie Bóg może tu przyjść i zmienić nagranie.
23:38
Dowcip polega na tym – ile czasu trzeba rozmawiać z odtwarzaczem, zanim taśma się zmieni?
23:45
Odpowiedź brzmi – możesz mówić, aż będziesz czerwony ze złości, ale taśma się nie zmieni.
23:49
Nie chodzi o to, że nie możesz zmienić kasety, ale musisz się nauczyć, jak włączyć przycisk nagrywania.
23:54
Wtedy możesz nagrać nowy program w swojej podświadomości.
23:59
Nasz cały system wierzeń, jak psychologia konwencjonalna, mówi:
24:02
„Przeanalizujmy całe moje życie i dowiemy się, dlaczego takie jest. O tak, moja mama mi to zrobiła,
24:07
mój tato zrobił to, przyjaciele zrobili to” i teraz tworzę całą listę powodów, dlaczego moje życie jest takie, jakie jest.
24:13
To jasne – mój świadomy umysł mówi „mogę odtworzyć ten film, mogę to zobaczyć”.
24:17
Powstaje pytanie czy to, że jesteś świadomy, zmieniło coś w odtwarzaczu?
24:21
Odpowiedź brzmi – nie.
24:22
Dlatego ludzie są tacy zmartwieni – przechodzą przez sesje u psychologów i tego typu rzeczy,
24:27
znają wszystkie powody, ale mają wciąż takie samo życie.
24:29
A zatem – jeśli chcesz zmiany, musisz nauczyć się, jak ustawić swój odtwarzacz na tryb nagrywania,
24:38
a nie po prostu mówić do niego.
24:41
Jak możemy wykorzystać EFT, aby przeprogramować nasz podświadomy umysł?
24:47
Co ciekawe na temat EFT, to fakt, iż przypomina on superuczenie się.
24:56
Superuczenie się jest jak naciskanie przycisku nagrywania w umyśle podświadomym.
25:02
Oznacza to, że programy powstają począwszy od drugiej połowy rozwoju płodowego do końca szóstego roku życia.
25:09
Dlaczego to ważna część naszego życia, jeśli chodzi o programowanie?
25:12
Jeżeli spojrzymy na elektroencefalografię (EEG) okaże się, że dziecko nie jest świadome
25:20
w takim sensie, w jakim my to pojmujemy –
25:22
fale alfa nie są dominującym stanem jego mózgu aż do szóstego roku życia.
25:25
Do szóstego roku życia dominującym stanem mózgu jest stan theta.
25:30
Ale theta jest stanem wyobraźni, więc dzieci poniżej szóstego roku życia mylą prawdziwy świat z wyobrażonym.
25:37
To jest przejaw funkcjonowania ich mózgu.
25:40
Warto wiedzieć, że theta jest odpowiednikiem hipnotycznego transu.
25:46
Jeśli chcę cię zahipnotyzować, muszę pozbawić cię świadomości, wprowadzić w stan theta, gdzie omijam świadomość
25:56
i program dociera do umysłu podświadomego.
25:58
A umysł dziecka znajduje się w tym stanie do szóstego roku jego życia.
26:05
Zatem przez pierwsze sześć lat życia nie angażujemy świadomości, tylko zapisujemy doświadczenia.
26:13
Te doświadczenia, które potem odtwarzamy jako nasz charakter i nasze zachowania.
26:19
Ściągnąłeś je od innych ludzi.
26:22
Ściągnąłeś zachowania swoich rodziców i stały się twoimi.
26:27
Kiedy dorastasz, nie zauważasz tego, bo są podświadome i twoja świadomość tego nie widzi.
26:36
Zaczynamy zachowywać się tak, jak zachowują się inni.
26:39
Nie jesteśmy więc świadomi samych siebie.
26:43
Nasze zachowania nie zawsze nam pomagają, zazwyczaj nas sabotują.
26:50
Dlaczego? Bo nabyliśmy je od innych ludzi.
26:53
Jak nasze programy z dzieciństwa wpływają na nasz obecny stan zdrowia?
26:58
W trakcie rozwoju nabywamy przekonanie, że jesteśmy zwykłymi ludźmi,
27:02
że nie mamy żadnych nadzwyczajnych mocy.
27:04
Nawet uzdrawianie nie jest jedną z tych mocy, bo kiedy mieliśmy od 0 do 6 lat, za każdym razem, gdy chorowaliśmy,
27:12
mówiono nam, że musimy iść do lekarza, by wyzdrowieć.
27:16
To jest empiryczny program.
27:18
Czego nauczył się mój podświadomy umysł na podstawie tych doświadczeń?
27:21
Że za każdym razem, kiedy choruję, muszę pójść do lekarza.
27:24
Dlaczego? Najwidoczniej jest to konieczne, by wyzdrowieć.
27:28
Wbudowaliśmy sobie taki program, a – co ciekawe – potrafimy wyleczyć się sami, czego dowodem jest efekt placebo.
27:35
Ale kiedy mamy program „muszę iść do lekarza, by zostać wyleczonym”, kradniemy sobie zdolność do uleczenia samych siebie,
27:44
zanim pójdziemy do lekarza.
27:46
Dowcip polega na tym, że wielu ludzi zdrowieje w drodze do lekarza, bez żadnego leczenia.
27:52
Dzieje się tak dlatego, że mają zdolność uleczenia samych siebie, ale posiadają program,
27:57
że trzeba wykonać taki krok, by uzdrawianie się rozpoczęło.
28:00
Odprogramowaliśmy naszą zdolność do uleczenia samych siebie.
28:06
Jak nieuświadomione przekonania wpływają na nasze zdrowie?
28:11
To zależy od jednostki.
28:12
Tak było od zawsze, ale ponieważ sprzedano nam program dewaluowania samych siebie i pozbawiania samych siebie mocy,
28:20
patrzymy na siebie jak na ofiary, kruche biologiczne istoty gotowe na bycie pożartymi przez bakterie i tak dalej.
28:29
To całkowita nieprawda.
28:31
Musimy zacząć od tego wierzenia i zmienić nasze przekonanie o tym, kim jesteśmy.
28:36
Jesteśmy niesamowicie silnymi ludźmi.
28:38
Spójrz – możesz chodzić po rozżarzonych węglach,
28:40
kobieta potrafi podnieść samochód, jeśli pod nim jest dziecko, nawet nie myśląc o tym,
28:46
na południu sekty zielonoświątkowców piją strychninę w trujących dawkach,
28:57
by pokazać, że Bóg ich chroni i nic im się nie dzieje.
29:02
Możesz chodzić przez ogień, możesz pić truciznę, możesz podnosić tysiące kilogramów.
29:06
Skąd bierze się obraz nas samych jako kruchych?
29:10
To jest przekonanie.
29:11
Problem polega na tym, że jeśli wierzysz, że jesteś kruchy, jeśli wierzysz, że jesteś wrażliwy,
29:16
jeśli wierzysz, że cierpisz na przewlekłą chorobę, manifestuje się to, ponieważ to właśnie jest efekt nocebo.
29:25
Czy widziałeś ludzi, którzy zmienili swoje życie dzięki EFT?
29:28
Cały czas widzę ludzi, którzy zmieniają swoje życie.
29:30
Konwencjonalna nauka mówi, że to jakieś mrzonki, ale to się dzieje naprawdę – ci ludzie zmienili swoje życie!
29:38
Ponieważ ich łańcuchowe myślenie nie pozwala im wyjaśnić, jak to się stało,
29:46
potrafią jedynie myśleć, że samouzdrowienie jest niemożliwe,
29:52
bo mają bardzo wąski limit dla swojego systemu wierzeń.
29:56
Nie są biegli w fizyce kwantowej.
29:59
Wiem, bo sam taki byłem.
30:02
Tak będzie, dopóki nie zauważysz, że nie funkcjonujesz zgodnie z prawami nauki.
30:07
Medycyna konwencjonalna nie jest tak naprawdę naukowa,
30:13
ponieważ nie uwzględnia wpływu niewidzialnych pól energetycznych na kształtowanie materii.
30:21
Nie uważa mechaniki kwantowej za istotną dla biologii.
30:26
To oddala prawdziwe życie od nauki.
30:32
Jakie fałszywe przekonania na temat naszej biologii oraz naszego zdrowia wciąż się nam wpaja?
30:37
Po pierwsze – że biologia i świat, w którym żyjemy funkcjonują na podstawie praw Newtona.
30:45
Niestety mechanika kwantowa dowiodła 100 lat temu, że to nieprawda,
30:53
ale medycyna wciąż koncentruje się na rzeczywistości materialnej i nie uwzględnia niewidzialnych pól,
31:01
które są zasadnicze dla fizyki kwantowej.
31:04
Musimy zmienić te przekonania.
31:06
Musimy zauważyć, że pola i myśli są najważniejsze w zakresie kształtowania materii, w której żyjemy.
31:13
Po drugie – przekonanie, które odrzuciłem lata temu, ale wciąż uczy się go w szkołach –
31:20
koncept, że geny kontrolują życie.
31:22
To całkowita nieprawda, geny nie są w stanie kontrolować niczego.
31:25
Kontrolowanie to jakaś aktywność, a gen jest odbitką.
31:29
Dokładniej mówiąc jest sznurkiem z odbitymi danymi.
31:34
Dlaczego to istotne?
31:36
Idź do biura architektonicznego, tam robią kopie i zapytaj czy ta kopia coś kontroluje.
31:44
Popatrzą na ciebie i powiedzą, że kopia nie może niczego kontrolować, bo jest tylko kopią.
31:49
Mówimy o genach tak, jakby mogły się one włączać lub wyłączać.
31:54
Ale przecież geny to odbitki.
31:57
Nie mogą się włączać i wyłączać, to tylko odbitka, wzór.
32:02
Zapominamy o tym, ponieważ nadaliśmy genom charakter samoaktualizacyjny.
32:08
Tak jakby moje geny decydowały, żeby coś zrobić – tak stajemy się ofiarami genów.
32:14
Okazuje się, że biolodzy wiedzą, że to nie prawda. Biolodzy wiedzą, że geny się nie włączają i wyłączają.
32:21
Geny są odczytywane lub nie odczytywane, jak odbitki.
32:24
Zatem to nie odbitka jest ważna, gdyby odbitka sama się aktualizowała,
32:29
architekt zostawiałby kopie projektu, wracał dwa tygodnie później i budynek stałby tam, gdzie je zostawił.
32:35
Tak samo myślimy o zwierzętach i roślinach – że geny są odbitkami i kontrolują wszystko.
32:41
Nie. Odbitki są ważne, nie mówię, że nie. Jeżeli masz złe odbitki, pojawiają się problemy.
32:46
Ale nie chodzi obecność lub nieobecność odbitki, tylko o to czy jest ona odczytywana.
32:53
Kto zatem odczytuje odbitki?
32:56
Wykonawca.
32:57
A kto jest wykonawcą?
32:59
Umysł jest wykonawcą.
33:02
Umysł odczytuje geny, umysł potrafi zmienić geny.
33:07
Jedna rzecz nam tu umyka i dla wielu ludzi nie ma ona sensu.
33:11
Umysł, poprzez coś, co nazywa się mechanizmem epigenetycznym, może zacząć od pojedynczej odbitki
33:23
i stworzyć z tej samej odbitki ponad 30 tysięcy wersji danego produktu.
33:30
30 tysięcy różnych produktów z tej samej odbitki!
33:33
I wtedy uświadamiasz sobie, że możesz w nieskończoność zmieniać ekspresję genu.
33:39
I odpowiedź brzmi – tak.
33:41
Dlaczego to jest ważne dla nas wszystkich?
33:43
Ponieważ wielu z nas myśli, że geny mogą kontrolować nasze życie,
33:47
a nie zdajemy sobie sprawy, że zmieniamy tego, który odczytuje geny,
33:50
więc możemy być całkowicie zdrowi, a nasz umysł wywoła raka.
33:53
Nasz umysł potrafi wywołać każdą chorobę – cukrzycę itd.
33:56
Z drugiej strony – niektórzy ludzie mają defekt genów,
34:02
ale dzięki swojemu umysłowi mogą poprawić te geny i sprawić, że będą normalne.
34:08
Geny nie są czynnikiem ograniczającym,
34:11
to umysł.
No comments yet

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: